Selasa, Julai 12, 2011

ZHU DI & MA HO

Dia kawan aku, rapat. Sahabat. Seperti adik. Kadang-kadang datang mengadu kalau kebuntuan. Seperti biasa aku hanya penyedap rasa, pelega ribut, penenang jiwa. Terkadang juga bicaraku seperti air menyejuk hati berbara.

Pernah, "semua orang saya boleh marah, kecuali kau" katanya. Aku bangga (konon). Bak kata Ramlee Awang Murshid: Hanya ALLAH selayaknya dipulangkan segala puji-pujian. Aku insaf.

Tapi, aku kena beringat. Akan Zhu Di dan Ma Ho. Akan fitnah yang memusnahkan.

Aku akan beringat.

kalau aku enau, tebaskan,
kalau aku kepayang, rebuskan,
kalau aku ular, susurkan akar.

2 ulasan:

  1. kawan paling berguna adalah iman, kalau kita ada 1000 kawan pun tak boleh sama yang satu 'IMAN'
    haram kita ada IMAN itu.

    BalasPadam
  2. kawan paling berguna adalah iman, kalau kita ada 1000 kawan pun tak boleh sama yang satu 'IMAN'
    harap kita ada IMAN itu.

    BalasPadam

Feel free to leave a comment! =)