Ahad, April 19, 2009

SUNYI

Kelmarin dulu (kata orang utara), maksudnya 2 hari lepas, aku menjalankan rutin khamis aku ngan member-member - berenang. Aku nih kalo ikut cakap classmates n junior aku, dorg kata aku pantang tengok air.. kalo nampak air jer mesti nak terjun! (wei, air longkang, air kumbahan, air parit tuh dikecualikanlah) <--tulis dulu seblom kena hentam balik! miahahahahahaha (gelak frodo)..

Rutin aku dengan kawan-kawan, 2 kali seminggu pergi berenang. Tiap Selasa dan Khamis. Kadang2 tu termiss sehari kitorang ganti hari Sabtu atau Ahad.. haha sbb minat giler berenang ktorang sanggup!

Kenape aku kata SUNYI? Sbb semasa di dalam air kita tak dengar sebarang bunyi bising (melainkan bunyi enjin pam air yg halus n x kuat bunyinya).. aku suka perasaan tu. Terapung-apung di dalam air, tanpa menjejakkan kaki sambil melihat orang-orang yang terkuak-kuak di atas. Dari situ aku melihat manusia dari sudut yang berbeza. Dalam persekitaran yang seolah-olah bergerak perlahan, masa seakan-akan beranjak begitu lambat.. Walhal pergerakan di dalam air memang begitu.

Dari situ aku beroleh ketenangan. Seolah-olah segala beban kerja meresap dari tubuh aku ke dalam air. Segala kesibukan dilupakan. 1001 macam bebanan terlepas dari menyendati dada. Rasa gembira dan puas walaupun berenang atau terapung selama 2 jam (kadang2 tu aku duduk tepi la jgk - nak mampos berenang 2 jam! hehe)

Dunia yg sunyi, dunia di dalam air.. Kalaulah aku ikan, aku x akan menghargai rasa ini..

4 ulasan:

  1. ada masa sudi2 la ajar sy ni berenang tuan guru..haipp!!.heheh

    BalasPadam
  2. kekekkekekeke .....


    psssst --- kak illa g bandung nanti jangan lupa pesan "Jamu Kuat". wakakkakaka ... org yg ske berenang ni kene minum bnyak jamu ... "tenaga tambahan" gittew kan!!!!!

    BalasPadam
  3. oit oit sampai kat sini dia ajar si ali ni si nain ye aduhaiiiiiii

    ali mkn vitamin je ye

    BalasPadam

Feel free to leave a comment! =)